Katson ovisilmästä ettei oven takana ole ketään. Rappukäytävä on tyhjä ja uskallan astua ovesta ulos. Hissin ovi aukeaa ja sydämeni alkaa hakkaamaan entistä lujempaa ja pomppaan ilmaan. Naapuri, ei hätää. Syke taivaassa menen hissiin ja puristan puhelinta kädessäni. Minulla on hätänumero käteni ulottuvilla jos X:n vaimo on jossain ja hyökkää kimppuuni. Kävelen nopeasti ja mietin kuinka monen nurkan taakse X:n vaimo pääsisi piiloon. Kaupassa en pysty keskittymään, maksan ostokseni nopeasti ja lähden kävelemään parin sadan metrin päähän kotiin ja sydäntä puristaa. Näen auton jolla on valot päällä, kaivan avainta nopeasti laukusta sillä pelkään että X:n vaimo on autossa. Vedän kerrostalomme ulko-oven nopeasti kiinni ettei ketään pääse seuraamaan minua. Tulen hissillä ylös, tarkistus rappuun. Avaan oman oveni ja katson automaattisesti lattialle onko kotiini tiputettu pommia (kyllä, aidon oikeasti). Tarkistan että ovi menee varmasti lukkoon, pudotan ostokset pöydälle ja istun sohvalle ja odotan että syke laskisi. 

 

Se on taas uhkaillu mua. Tänään siltä tuli viestiä, eikö se jätä mua rauhaan. Tämä viikko on ollut ihan hirveä, mut on lähetetty työterveydestä 2 kertaa acutaan ja kerran mulle soitettiin töihin että verikokeista on löytynyt jotain ja mun pitää tulla sinne samantien. Hirveästi tutkimuksia takana ja olen ihan loppu. Olen vähän päälle 20 vuotta ja kroppani alkaa pettää jo nyt. Kolme kertaa ensiavussa osastolla tällä viikolla ja nyt makaan rytmihäiriöissä sohvalla, odotan koska sydän pettää. X:n vaimon uhkailuviestit saivat rytmihäiriöt vielä pahemmiksi, olo on ihan kauhea. Onneksi huomenna on vapaapäivä, saan levätä hetken. Eilen otettiin kilpirauhaskokeet ja maanantaina pitäisi olla tulokset valmiit. Olisi ihanaa jos niistä löydettäisiin jotain, saisin jonkun avun tähän kaikkeen. Pelkään koska en herää enää. Ketä minut edes löytäisi? 

 

Lintuni lähti tänään taivaaseen pitkän taistelun jälkeen. Nyt olo on tyhjä, kaipaisin lähelle jotain ihmistä. Joku joka lohduttaisi ja pitäisi huolta, tuntuu että omat siivet eivät kanna. Olen sairastanut angiinan ja vyöruusun viimeisen kuukauden sisällä. Tämän lisäksi diabetes+mahavaivat+tämä uusin eli hengitysvaikeudet ja korkea syke. Rukoilen. Luoja anna minulle apua.