Ennen en tajunnut että miten jotkut voi sanoa että terveellinen ruoka on hyvää ja vointi on paljon parempi kun syö terveellisesti ja liikkuu paljon ja kuinka muuttunut ihminen on kun vaihtaa elämäntyyliä. Ajattelin, etten koskaan lakkaa syömästä liikaa. Ajattelin, että en vaan onnistu pudottamaan painoa vaikka mitä tekisin. 

 

Miten kävikään? Siitä asti kun ostin puntariin patterit, painonpudotus on tuhat kertaa helpompaa. Annan hyvän esimerkin. Vappuna join siideriä, drinkkejä ja muuta varmaan viikon kalorimäärän ja seuraavana aamuna aamupunnitus oli niin jännityksen alla. Kaksi tuntia kului, enkä uskaltanut astua tälle maailman pelastajalle/tuhoajalle. Loppujen lopuksi otin itseäni niskasta kiinni ja nousin vaa'alle. Edellisestä päivästä olin lihonut kilon. Näin sen jo peilistä ennen kuin punnitsin itseni, voi oksetus. Kannattiko :/ Noh, tämä vaikutti syömisiini ja liikkumisiini sen verran, että sain tupla motivaatiot saada paino taas laskusuuntaan. Seuraavana (tänään) aamuna paino olikin taas samassa kuin ennen vappua. Jos en olisi tiennyt painoani niin varmasti se olisi vain noussut. 

 

Olen saanut nopeasti painoa tiputettua ja olen onnellinen tästä. Silti näytän vieläkin norsulta, inhoan mahaani, reisiäni, käsiäni, poskiani, oikeastaan kaikkea missä on rasvakudosta. Noh, inhoan myös paljon muutakin, hiuksiani, kynsiäni, hampaitani,.. Loputon lista. Mutta anyway, kiloja on tippunut ja olen tästä iloinen! Solariumissa huomasin ensimmäistä kertaa eron, kun luuni ovat alkaneet näkyä paremmin. Töissäkin työkaverini hämmästyi kun hän huomasi että käsistäni paistavat luut ja nivelet hyvin. Paras ystäväni oli vappuna luonani ja sanoi, että olen laihtunut aika paljon. Tuota on mukava kuulla mutta miten tuohon kuuluu vastata? '' No enkä ole'' on aika yleinen vastaus. Tai jokakertainen. Vielä on niin paljon matkaa, todella paljon. En vaan jaksa kuunnella sitä kun ihmiset pyytävät syömään, alan syömään vasta sitten kun näen itseni sopivana. Ja tällöinkin vaan sen verran että pysyn tavoitepainossani. 

 

Nyt kun mietin niin mua oksettaa ruoka, söin tänään leivän ja mulle tuli niin oksettava olo siitä. Hyi että! Sitten mulla on nykyään aina nälkä mutta mua etoo kaikki ruoka joten on helppoa olla syömättä. Jos joku tyrkyttäisi mulle esim. suklaata niin en söis vaikka maksettais. 

 

Nyt väsy, herätys 1.5h päästä, vaikka oon saikulla. Äitiä kattoon huomenna. Mulla on tulehdusarvot koholla, alilämpöä ja kaliumit matalat.. Blaah, lääkärissä mitattiin lämpö tänään niin jotain 35 se oli. Ja mä kun luulin että mulla on kuumetta. 

 

Ehkä unissa olen painoton, pitää lähteä kokeilemaan :)